Pedagoģija

Studiju priekšmeta mērķis ir veidot izpratni par pedagoģijas zinātni un tās kategorijām teorijas un prakses kontekstā, lai iedrošinātu studentus turpmākai pedagoģiskai darbībai.

Tiek apskatītas sekojošas tēmas:

  • Pedagoģija: zinātne vai māksla?
  • Pedagoģijas zinātnes nozares.
  • Pedagoģijas priekšmets.
  • Teorijas un prakses saikne.
  • Humānpedagoģija.
  • Aktuālas izglītības problēmas.
  • Vērtīborientēta izglītība.
  • A. Ādlera, R.Dreikura idejas.
  • Dažādās izglītības filozofijas.
  • Mācību un mācīšanās teorijas.
  • Pedagoga lomas.
  • Pedagoga kompetence un ētiskie principi.
  • Studenta individuālās īpatnības.
  • Mācīšanās stratēģijas un mācīšanās prasmes.
  • Mācību individualizācija.
  • Mācību motivācija.
  • Mācību procesa komponenti.
  • Mācību saturs, metodes un organizācijas formas.
  • Sadarbība mācību procesā.
  • Pedagoģiskā saskarsme.
  • Konfliktu risināšana.
  • Mācību rezultāti un to novērtēšana.
  • Zināšanas, prasmes un kompetences.
  • Kvalitātes novērtēšana izglītībā.

Studiju rezultātā studenti:

  • prot raksturot humānpedagoģijas atziņas, noteikt to pedagoģisko lietderību, kā arī iespējamos riska faktorus,
  • prot salīdzināt dažādas didaktiskās pieejas, analizēt didaktiskos principus un pedagoga lomu katrā no pieejām, kā arī studentu guvumu,
  • prot raksturot savu mācīšanās stilu un izraudzīties tam atbilstošas stratēģijas informācijas strukturēšanai un iegaumēšanai,
  • prot ilustrēt ar piemēru mācību principu izpausmi pedagoģiskā procesā,
  • prot izmantot konfliktu risināšanas teoriju pedagoģiskā problēmu situācijā.

Studiju priekšmetu "Pedagoģija" nodrošina RTU Humanitārā institūta Sociālo zinātņu katedra.

<< Atpakaļ uz Maģistra studiju programmu

Latvian

Slider