Pedagoģija
Studiju priekšmeta mērķis ir veidot izpratni par pedagoģijas zinātni un tās kategorijām teorijas un prakses kontekstā, lai iedrošinātu studentus turpmākai pedagoģiskai darbībai.
Tiek apskatītas sekojošas tēmas:
- Pedagoģija: zinātne vai māksla?
- Pedagoģijas zinātnes nozares.
- Pedagoģijas priekšmets.
- Teorijas un prakses saikne.
- Humānpedagoģija.
- Aktuālas izglītības problēmas.
- Vērtīborientēta izglītība.
- A. Ādlera, R.Dreikura idejas.
- Dažādās izglītības filozofijas.
- Mācību un mācīšanās teorijas.
- Pedagoga lomas.
- Pedagoga kompetence un ētiskie principi.
- Studenta individuālās īpatnības.
- Mācīšanās stratēģijas un mācīšanās prasmes.
- Mācību individualizācija.
- Mācību motivācija.
- Mācību procesa komponenti.
- Mācību saturs, metodes un organizācijas formas.
- Sadarbība mācību procesā.
- Pedagoģiskā saskarsme.
- Konfliktu risināšana.
- Mācību rezultāti un to novērtēšana.
- Zināšanas, prasmes un kompetences.
- Kvalitātes novērtēšana izglītībā.
Studiju rezultātā studenti:
- prot raksturot humānpedagoģijas atziņas, noteikt to pedagoģisko lietderību, kā arī iespējamos riska faktorus,
- prot salīdzināt dažādas didaktiskās pieejas, analizēt didaktiskos principus un pedagoga lomu katrā no pieejām, kā arī studentu guvumu,
- prot raksturot savu mācīšanās stilu un izraudzīties tam atbilstošas stratēģijas informācijas strukturēšanai un iegaumēšanai,
- prot ilustrēt ar piemēru mācību principu izpausmi pedagoģiskā procesā,
- prot izmantot konfliktu risināšanas teoriju pedagoģiskā problēmu situācijā.
Studiju priekšmetu "Pedagoģija" nodrošina RTU Humanitārā institūta Sociālo zinātņu katedra.
Latvian